niedziela, 19 marca 2017

RozPiŻ, czyli Rozmaitości, Prośby i Życzenia

Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam mój pogląd na podrzucone przez Państwa instrumenty.
Podkreślam, że jest to bardzo subiektywna ocena, a ja w żadnym stopniu nie jestem nieomylny :)
Patrzę na wykres pod kątem analizy technicznej i potencjalnej "transakcyjności" danego waloru, tzn. czy da radę w niego w danym momencie wejść lub gdzie powinien znajdować się SL dla pozycji, albo czy w ogóle jest sens trzymać/mieć coś w portfelu.
Skarg i zażaleń nie przyjmuję :))

Poza ostatnimi USDPLN i WIG reszta leci alfabetycznie. Na końcu analiza "zagadki" zaprezentowanej przez jednego z czytelników :)

Lecimy:


11 Bit - wydłuża korekty więc przedsmak kłopotów jest wyczuwalny. Poza tym nie ma na razie jak się do tego dobrać. Gdybym miał pilnowałbym stopów, ale nie mam i nie pragnę :) Wydaje się że nowy szczyt jest nieunikniony, ale później mogą być kłopoty.


Agroton - było 5 fal, więc nie dziwne że było też mocniejsze zejście. Nietransakcyjny obecnie. Gdybym go miał wcześniej, to już bym go nie miał :) Jeśli ktoś ma to proponowałbym SL kroczący na minimum z 3 ostatnich sesji i jeśli się sprzeda, to pożegnać się bez żalu.

 

Ambra - prawdopodobnie nadal w 3 fali, korekty coraz krótsze. Bieżący sl powinien być na 9,10 i czekać na rozwój wydarzeń. Wygląda nieźle.


Amica - na wykresie tygodniowym pod "pajęczyną". Wyrysowany jakiś insidebar, więc pokazuję możliwe scenariusze, ale jak dla mnie na razie poza grą.


Amica - na dziennym wykresie zupełnie niezrozumiały. Wiem tylko, że mi się nie podoba i tyle. Raczej będzie niżej niż wyżej.


Baltona - coś jest w tym wykresie. Być może próba wejścia w impuls wzrostowy. Można próbować zagrać jak pokazałem, czyli wejście 1 grosz powyżej górnej linii, SL 1 grosz poniżej dolnej.


Bumech - był w portfelu moim, ale za szybko podniosłem SL. Jeśli ktoś jeszcze ma to sl powinien być jak na wykresie. Jak ktoś chce dołączyć to można próbować na wybicie ostatniego szczytu ze stopem na dnie piątkowej sesji (jeśli w tym tygodniu nie będzie niżej), ale jak znowu się zabawią tak jak w zeszłym tygodniu to będzie słabo...


Biomed Lublin - na tygodniowym pod "pajęczyną". ADX jeszcze trochę za wysoko by był z tego jakiś mocny ruch, ale...


Biomedlub na dziennym można próbować takiej transakcji. Jak dla mnie trochę za daleko do SL, więc ja osobiście bym poczekał na nieco mniej ryzykowne wejście. Na pewno wart obserwacji. Są tacy co wchodzą na przed czasem, ale to nie jest dobra strategia. Poza tym nie podoba mi się, że w marcu nieco wyłamał dołki ze stycznia i lutego... Intrygujący, ale jak dla mnie nieco za wcześnie na decyzje. Ponadto polecam zerknąć jak to widzi Jacek Borawski (slajd nr 5): http://www.stockmasters.pl/strzelam-foha-19-iii/


Braster - nie rozumiem. Nic tu nie ma poza chaosem. Poza zainteresowaniem.


CCJ.US - ciekawy. Po dużej korekcie, czyli jakiejś 4 fali. Jakoś można to rozpisać jako przygotowanie do kolejnego ruchu w górę. Można zagrać na ponowienie wybicia B, czyli wejście po 11,19 ze stopem na 10,71. ADX nisko - coś z tego może być...


CDR - był dogłębnie przeanalizowany we wpisach na temat SL :) Obecnie można podnieść SL w miejsce zaznaczone na wykresie i czekać na rozwój wydarzeń. Z pewnością idzie już 5 fala, ale jak to z 5 jest, może się rozwijać aż do nieba :) Spokojnie obserwować. Można tą 5 rozpisać tak, że obecnie jesteśmy w 3 w 5.
 

EkoExport - w mojej Poczekalni. Czekam na wybicie 16,91 wtedy transakcja ze stopem na 15,16. Ale jak ktoś ma to utrzymywałbym na razie SL na 13,70, albo na minimum z lutego. Długo się zbiera, ale jak wystrzeli...


GPW - był w portfelu i już sprzedany. Obecnie nietransakcyjny. nie ma gdzie i po co wejść ani gdzie stopować, bo na wybicie fali B za daleko, co nie znaczy, że będzie wyżej. Dostrzegam formację Shark32, co oznacza, że jak wyjdzie dołem to będzie spadać, a jak górą to rosnąć. Przynajmniej teoretycznie...


IPX - w portfelu. Wydłużył korektę, więc jakaś 4 fala chyba. SL na 3,84 i czekamy. Powinno być wyżej a wtedy będę się zastanawiał.


Kopex - w moim portfelu. Wejście było jak na wykresie i SL też jak na wykresie. Póki co była prawdopodobnie duża korekta ABC, Czekam co dalej...


Mabion - rozumiem wykres, ale nie widzę możliwości wejścia. Powinno być wyżej. Bieżący SL powinien być tam gdzie czerwona kreska, więc daleko...
 

MCI - coś tu się dzieje. Można było zagrać tak jak na wykresie. Teraz można próbować zagrać na wybicie marcowych maksimów ze stopem na poniedziałkowym minimum. Ja jednak nie mam przekonania do takiego zagrania...


MSW - nie rozumiem. Za duży chaos. Widzę, że rośnie, ale nie wiem, gdzie możnaby się podłączyć. Gdybym miał to SL byłby tam gdzie czerwona linia.


MSZ - był w portfelu, ale mnie wysadzili tam gdzie zaznaczone (dolna czerwona). Obecnie obleśny i poza zainteresowaniem. Wygląda to źle.


Odlewnie - widzę 4 fale i być może przygotowanie do 5. Jakieś ABC w obrębie 4 fali. Można próbować podłączyć się do 5 na wybicie B ze stopem na C, czyli jak na wykresie. Tylko potencjalny target mało atrakcyjny, bo minimalny zasięg 5 fali to okolice 5,2 zł czyli jakieś 7%. Chyba bym się nie skusił, ale może coś z tego będzie...


OPL - na tygodniowym wykresie bryndza z nędzą i tragedia. Nie brałbym, nawet gdyby mi dopłacali. Będzie niżej jak nic.


OPL na dziennym jeszcze gorzej. Nie łapię spadających noży i nie radzę bawić się toporem. Zero oznak siły.


Priare - zaznaczyłem dwa ciekawe i technicznie akceptowalne miejsca na wejście. Niestety ja wtedy nie kupowałem.. Obecnie SL powinien być na 1,35, czyli daleko no i trzeba czekać co będzie dalej. Na pewno nie wolno teraz kupować, tzn nie powinno się czegoś co tak wygląda kupować. Sam jestem ciekaw jak to się zakończy, ale widziałem cos podobnego kiedyś na Petrolinvest i po takim spadku później było wyżej jeszcze przez chwilę :)


Polimex - na pewno bym go teraz nie kupował, a gdybym miał to wstawiłbym SL na wyższej czerwonej kresce, czyli na minimum z 10 marca. Nie wygląda to tak źle jak wygląda :)


PZU - nadal moim zdaniem w 3 fali. Wszystko opisane na wykresie. Zazdroszczę tym co mają :) Ale teraz bałbym się podłączyć z uwagi na ryzyko wystąpienia 4 fali.


QRS - skraca korekty, więc może być nieźle, ale na razie nietransakcyjny bo za daleko do potencjalnego SL. Ja w każdym razie na razie nie obserwuję.


Serinus - ciekawy. Może coś z tego będzie. Ale dla mnie za daleko do potencjalnego SL więc na razie będę stał z boku i poczekam aż coś wyrysuje wyżej i pozwoli na wejście na mniejszym ryzyku.


Sanok - nietransakcyjny. Dostrzegam jakieś ABC, doszło do wybicia B ale czy dalej coś z tego będzie? nie wiem? Nie podoba mi się. Beze mnie.


STP - Trójka Dow'a na spadek. Raczej bym uciekał.


Torpol - podobnie jak wyżej. Wykres raczej przemawia za spadkiem.


UsdPln - kolega kilka razy grał na "odwróconą Filiżankę z uszkiem" i mu zapłaciło. Ja o takiej formacji nie słyszałem, ale teoretycznie wygląda to tak, że minimalny zakres spadku po wyłamaniu 3,97 to 3,85 a maksymalny to 3,67. Czy tak będzie zobaczymy, ale ADX sugeruje dłuższy i silniejszy ruch ku dołowi.

 
 
Wig - zachowanie książkowe, wszystko da się wytłumaczyć i rozrysować, takie ładne wykresy zazwyczaj szybko się nie kończą, więc może ta hossa trochę jeszcze potrwa...
 
 
Nie wiem co to, ale rozpisałem, jak umiałem. Obstawiałbym spadki, ale na pewno bym na nie nie grał - ze względu na wysoką zmienność. Takie wykresy nie pozwalają na wstawianie sensownych SL a ja bez SL nie gram. Spadkowa trójka Dow'a na wykresie przy podwyższonej zmienności sugeruje zmianę trendu. 
 
Mam nadzieję, że są Państwo usatysfakcjonowani z opisu sytuacji :)
Trochę tego było.
I owocnego tygodnia życzę.

12 komentarzy :

  1. Dziękuję za 11B, CDR i CCJ.
    Poproszę jeszcze o CLN, oczywiście gdyby była jeszcze taka możliwość.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był w Poczekalni, bo był we wpisie o spółkach do obserwacji tu: http://kravitzonstock.blogspot.com/2017/03/nowe-typy-do-obserwacji.html?m=1
      Obecnie w portfelu i niewiele się na razie zmieniło.

      Usuń
  2. Świetnie rozrysowane:) dziękuje!
    Mam pytanie odnośnie EUR/PLN czy jest szansa na 4,0 w tym roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szansa jest zawsze, ale statystyka nie przemawia za takim scenariuszem. Średnia roczna zmienność na eurpln wynosi około 5%, obecnie jesteśmy w dolnych przedziałach cenowych tej rocznej zmienności, więc aby to było możliwe eurpln musiałby wejść w trend spadkowy...

      Usuń
  3. a ja bym poprosil gbp/pln na dziennych i tygodniowych swiecach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Załatwione, zapraszam do wpisu "RozPiŻ, część 2"

      Usuń
  4. Może na o.pl byl jednorazowy zrzut i bedzie ok. ^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę tego. Zostawiłbym OPL w spokoju i dał sobie z nim spokój.

      Usuń
  5. Jak gleboka bedzie korekta na w20...
    Lub czy wogole bedzie.. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korekta na pewno będzie, zawsze w końcu jest jakaś korekta :)
      A jak głęboka to się zobaczy jak będzie - jak ktoś Panu poda jak głęboka, to znaczy nie zna się na giełdzie...

      Usuń