niedziela, 4 czerwca 2017

Rocznica portfela - podsumowanie (edytowane)

Minął I rok istnienia tego portfela. W tym czasie dokonałem 57 transakcji, czyli średnio jedną tygodniowo. Wynik to niecałe 15% zysku - może niektórzy pomyślą że to nic specjalnego, ale moje założenie jest by rocznie zarabiać nie mniej niż 10%, przy bardzo niskim ryzyku i póki co się udaje. Ważniejsze jest to jakie jest obecnie ryzyko portfela, a wynosi ono obecnie nieco ponad +10%, co oznacza, że w najgorszym wypadku zarobię właśnie tyle.
Te parametry implikują następny krok - skoro portfel ma zabezpieczony zysk na poziomie 10% to od tego roku zwiększam wartość pojedynczej transakcji o 10% właśnie. Obecnie daną spółkę będę kupował za równowartość </=5500 zł

A tak wygląda portfel obecnie (w minionym tygodniu wypadł Pamapol a w piątek wszedł GinoRosi):




A tak wygląda portfel amerykański:

3 komentarze :

  1. Piszesz że Sygnity jest w trendzie spadkowym i spodziewasz się 5 w dół tylko czy 5 schodzącej poniżej minimów w okolicach 4.2 zł czy 5 schodzącej poniżej 5.5 zł ale raczej utrzymanie minimów bo niestety mam trochę tego w okolicach 5 zł. Za opinię dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale faktycznie we wpisie "RozPiŻ" pisałem o 5 fali. Zapomniałem o tym slajdzie tam i odnosiłem się tylko do mojego ostatniego komentarza na temat SGN. Co nie zmienia niestety obrazu. 5 fala poszła. Co ważniejsze na tygodniowym wykresie odbicie od dołka w 2016 r ma postać ABC, czyli prawdopodobnie była to 4 i trzeba się nastawić, że te minima z zeszłego roku mogą być naruszone.

      Usuń
  2. Napisałem tylko, że SGN jest w trendzie spadkowym, nic o falach się nie wypowiadałem. Generalnie spółka wygląda źle techniczne zarówno w interwale dziennym jak i tygodniowym. Jeśli miałbym obstawiać to na moje oko minima z końca 2016 roku pęknął.

    OdpowiedzUsuń